Veel gestelde vragen - Azalp | BE

Veel gestelde vragen


Maatregelen Corona

Ook Azalp heeft te maken met de richtlijnen omtrent het Corona virus. De voorwaarden hiervan kunt u hieronder verder lezen. We willen u met dit bericht laten weten dat wij (met waar nodig aanpassingen) de bestellingen “gewoon” kunnen uitleveren.
Hieronder vind u per carrier de maatregelen welke zijn genomen.

Tot slot willen we iedereen die op de een of andere manier getroffen is door dit virus ook heel veel sterkte en beterschap wensen.

Team Azalp

Uiteraard nemen/houden wij de maatregelen van het RIVM zeer serieus en strikt aan. Zo worden bestellingen zonder fysiek contact en op gepaste afstand geleverd. Dit doen we via PostNL en met eigen vrachtwagens voorzien van een meeneemheftruck.

• Vanaf 16-3 worden pakketten niet meer overhandigd. De bezorger houdt 1,5 meter afstand van de ontvanger. De bezorger belt aan en zet de zending op de grond klaar, hij of zij wacht op afstand tot de ontvanger deze in ontvangst neemt.

• Bij nat weer zal de bezorger aanbellen en de zending in de hand houden. Zodra de ontvanger opendoet vraagt de bezorger om afstand te nemen en zet hij of zij de zending over de drempel en droog binnen.

*In verband met de drukte kan het zijn dat er enige vertraging zit op de verzendingen verstuurd via PostNL. Doordat mensen thuisblijven en winkelketens de deuren sluiten, stijgt het aantal online bestellingen op dit moment namelijk erg sterk.

• De bezorgers van PostNL leveren alleen nog over de drempel van uw woning. Ook het eventueel afhalen van uw artikel gebeurt alleen als het achter de drempel van uw woning klaar staat.

• Tijdens de levering houden ze te allen tijde een veilige afstand tot de ontvanger. Het RIVM beschrijft een veilige afstand als “tenminste de armlengte van een volwassene”

• Na het aanbellen doen de bezorgers een stap achteruit. Wij vragen de ontvanger om na het openen van de deur ook een stap achteruit te zetten.

• De levering wordt vervolgens over de drempel geplaats (‘drempel bezorging’).

• Een handtekening zetten voor de schadevrije ontvangst wordt vervangen door het maken van een foto van het artikel over de drempel van uw woning.

*In verband met de drukte kan het zijn dat er enige vertraging zit op de verzendingen verstuurd via PostNL. Doordat mensen thuisblijven en winkelketens de deuren sluiten, stijgt het aantal online bestellingen op dit moment namelijk erg sterk.

• Onze chauffeur zal ieder persoonlijk contact vermijden. Het aftekenen van de papieren zal dan ook gebeuren op een andere manier dan gebruikelijk. De chauffeur zal uw voornaam en achternaam vragen zodat gemeld kan worden dat het pakket op juiste wijze is geleverd. Vervolgens laat de chauffeur dit aftekenformulier (op voorgeschreven afstand) aan u zien. Er worden ook foto’s gemaakt van de levering.

• Wij nemen geen remboursbetalingen meer aan. U zult voor levering een bericht van onze klantenservice krijgen waarin u verzocht wordt het openstaande bedrag per bank over te boeken.

Door de enorme drukte en alle maatregelen die we hebben genomen i.v.m. Corona hebben we de telefonische bereikbaarheid van onze klantenservice aan moeten passen. We hopen op uw begrip hiervoor.

Telefoon:
We zijn telefonisch van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 10:00 - 12:00 en van 14:00 - 17:00. Om u zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn vragen wij u uw ordernummer bij de hand te houden.

Mail:
U kunt ons 24/7 mailen, we raden dit gezien de drukte dan ook aan om een snellere reactie op uw vragen te krijgen. Let er wel op dat u altijd uw ordernummer vermeldt in het onderwerp. U kunt uw mal richten aan klantenservice@azalp.be.




Bestelling

Klik hier voor een stap voor stap beschrijving van het bestelproces bij Azalp Voordeelshops.

Ja, u ontvangt per e-mail een bevestiging van uw bestelling.

Ja, uw bestelling wordt per e-mail bevestigd.

Bij aflevering van uw bestelling ontvangt u een nota. Deze nota geldt als aankoopbewijs.

Voor de meeste producten geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf de eerste dag na aflevering van het product. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Wat de geraamde maximum kosten bedragen is afhankelijk van het product dat u wenst te retourneren. Een overzicht van een inschatting van de maximale verzendkosten kunt u hier bekijken.


Let op: Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:

- volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
- producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
- producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
- producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;

Betaling

Er zijn verschillende betaalmethodes beschikbaar in onze winkel. Zo kunt u direct afrekenen met behulp van Bancontact of uw MasterCard/Visa creditcard. Een heleboel van onze producten kunnen ook geleverd worden onder rembours, u betaalt dan contant bij aflevering. Zelf overboeken per bank kan uiteraard ook altijd.

Levering

Alle prijzen in Azalp zijn inclusief BTW en worden vanaf een orderwaarde van 75 euro in geheel België gratis bij u thuis bezorgd. Bij een bestelling onder de 75 euro ontkomen wij er helaas niet aan om 9,95 euro handling- en verzendkosten in rekening te brengen.

Onze levertijden verschillen per product(groep). Om deze reden staat op onze website bij ieder product specifiek aangegeven met welke levertijd u rekening kunt houden. Mochten hier wijzigingen in ontstaan dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld door onze klantenservice.

De transportmethode waarmee uw bestelling wordt bezorgd is afhankelijk van het bestelde product (of producten). Afhankelijk van de samenstelling van uw bestelling kan een bestelling hierdoor in meerdere delen worden verzonden.

Voor grotere pakketten wordt doorgaans voor aflevering telefonisch een afspraak met u gemaakt.

Voor kleine(re) pakketten maken wij gebruik van diverse pakketdiensten. Enkele daarvan maken voor aflevering een afspraak, enkele zullen bij uw afwezigheid trachten het pakket af te geven bij buren of zullen op een later tijdstip een nieuwe poging tot afleveren doen.

Ja, in dit geval dient u echter op het bestelformulier direct het afleveradres te vermelden of dit als opmerking bij de bestelling te vermelden.