Bezorging

Bezorgopties

Bij Azalp kennen we meerdere bezorgopties om jouw bestelling op het juiste adres te leveren. Welke bezorgoptie door Azalp wordt ingezet hangt af van de omvang en gewicht van de bestelde producten.
In de regel geldt dat het grootste en zwaarste artikel de bezorgoptie bepaalt. In sommige gevallen maken we gebruik van deelleveringen.

Pakketdienst

Kleine(re) producten tot 31,5 kg worden via PostNL verzonden.

  • Je ontvangt automatisch een Track & Trace-link zodra de bestelling volledig op voorraad is. De link wordt geactiveerd op het moment dat het pakket is ontvangen op het depot van onze vervoerder. Met deze code kun je zelf je bestelling volgen. Dankzij de doorgegeven tijdsindicatie in de Track & Trace-link, weet je wanneer je aanwezig moet zijn op het leveringsadres.
  • Is er niemand thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan geeft PostNL het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de Track & Trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen.

Koeriersdienst

Producten die die zwaarder zijn dan 31,5 kg of te grote afmeting hebben voor de pakketdienst worden met 1-man, 2-man via PostNL Extra@Home verzonden.

  • Zodra de bestelling volledig op voorraad is, ontvang je een e-mail of sms met een link om een afspraak te maken voor de levering.
  • Op de dag van de levering ontvang je nogmaals een sms met het verwachte leveringsmoment van de vervoerder.
  •  Levering is tot over de eerste drempel van het leveringsadres. De afleverlocatie dient vrij toegankelijk te zijn, met een doorgang zonder obstakels en bereikbaar met transport hulpmiddelen (steekwagen, hondje etc).
  • Als je onverwacht toch niet thuis bent en je wilt dit doorgeven aan Extra@Home, kunnen zij meteen een nieuwe afspraak met je maken. Je kunt Extra@Home via WhatsApp bereiken op +31 6 13 78 41 57.

 

Groot transport

De levering van grotere producten zoals chalets, tuinhuizen, overkappingen en sauna's vindt plaats met een grote vrachtwagen, inclusief een heftruck (kooiaap).

  • Zodra de bestelling volledig op voorraad is, ontvang je van Azalp een voorstel wanneer we kunnen leveren.
  • De chauffeurs leveren pakketten naar eigen inzicht op het voetpad of aan de straatkant. Zorg ervoor dat de losplaats voldoende ruimte biedt voor het lossen. Lees hier over de voorwaarden voor groot transport.
  • Ben je onverwacht toch niet thuis en is de bestelling volledig betaald, dan zal de chauffeur de bestelling op het voetpad plaatsen. In alle andere gevallen wordt er een nieuwe leveringsafspraak gemaakt en worden de extra kosten voor de extra levering(en) doorberekend

Lees hieronder meer over groot transport

Afhalen op afspraak

In samenspraak is het mogelijk om je bestelling af te halen bij ons logistiek centrum. Afhalingen kunnen op werkdagen tussen 15:00 en 17:00 uur plaatsvinden. In het weekend en op feestdagen zijn we gesloten. Afhalen kan enkel na het maken van een afspraak. Als je jouw bestelling wilt afhalen, kan je hiervoor contact opnemen met onze klantendienst. Houd rekening met het volgende: 

  • Het minimale bestelbedrag voor afhaling is 100 euro; 
  • Producten kunnen groot en zwaar zijn! Controleer of je over het juiste transportmiddel beschikt om de bestelling te vervoeren. 

Bezorgadres

Je kan bij de bestelling meteen het leveringsadres opgeven of dit als opmerking bij de bestelling noteren als het afwijkt van het factuuradres. Wil je na het plaatsen van de bestelling het leveringsadres aanpassen, dan kan dit via e-mail bij onze klantendienst. Voor bestellingen die al geleverd zijn, kan het adres niet meer worden gewijzigd. 

Bij klein(ere) pakketten leveren we standaard tot aan de voordeur. Bij groot(ere) pakketten leveren we op de straat of op het trottoir. Als de gewenste leveringsplaats ver van de toegang ligt (denk aan een lange oprit, camping of vakantieparken, etc.), neem dan contact met ons op. We bekijken dan samen met de vervoerder of we de gewenste afleverlocatie toch kunnen bereiken. Het kan zijn dat we hiervoor extra kosten moeten aanrekenen. Lees meer over leveringen met groot transport. 

Let op dat de Azalp-winkel, ofwel domein waar jij je product bestelt, ook het land is waar we leveren. Wil je het product in een ander land laten leveren, dan vragen we je om contact met ons op te nemen om de leveringsmogelijkheden te bespreken. 

Bezorgkosten

Alle prijzen bij Azalp zijn inclusief BTW en worden vanaf een bestelwaarde van 75 euro in heel België gratis bezorgd. Bij een bestelling onder de 75 euro moeten wij helaas € 9,95 euro handling- en verzendkosten aanrekenen. 

De verzendkosten vind je ook terug bij de bestelknop op de website, daar wordt automatisch toegevoegd of er bij het betreffende product verzendkosten worden berekend of dat het volledig gratis is of beter gezegd; volledig op kosten van Azalp. B

Bij een beperkt aantal producten op de website kunnen de verzendkosten afwijken, dit staat dan bij het betreffende product vermeld. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen door een minimale vereiste bestelhoeveelheid. Bij twijfel kan je contact opnemen met onze klantendienst. 

Bezorgafspraak

Bezorgafspraak en bestelstatus

Het maken van de bezorgafspraak en het volgen van de levering verschilt per bezorgoptie:

Levering via PostNL (Pakketdienst):

Je ontvangt automatisch een Track & Trace link zodra de bestelling volledig op voorraad is. De link wordt geactiveerd op het moment dat het pakket is ontvangen op het depot van onze vervoerder. Met deze code kun je zelf je bestelling volgen. Dankzij de doorgegeven tijdsindicatie in de Track & Trace link, weet je wanneer je aanwezig moet zijn op het leveringsadres.

Levering via Extra@home PostNL (Koeriersdienst):

Zodra de bestelling volledig op voorraad is, ontvang je een e-mail of sms met een link om een afspraak te maken voor de bezorging. Op de dag van de bezorging ontvang je nogmaals een sms met het verwachte bezorgmoment van de vervoerder.

Levering via Van Dingenen Logistics (Levering met groot transport)

Zodra de bestelling volledig op voorraad is, krijg je van Azalp een voorstel wanneer we kunnen leveren. Afhankelijk van het leveringsadres zijn er twee mogelijkheden: 

  1. We nemen contact met je op om de levering definitief te maken. Na definitief akkoord ontvang je de bestelling uiterlijk binnen 5 werkdagen. Dit is afhankelijk van de planning van onze transporteur. 1 à 2 dagen voor de levering krijg je bericht van onze transporteur wanneer de levering definitief gepland staat. Het is helaas niet mogelijk om zelf een dag te kiezen. 
  2. Op de dag vóór de levering ontvang je van Van Dingenen Logistics tussen 15:00 en 17:00 een sms met de bevestiging van de levering op de volgende dag. 

Wijzigen bezorgafspraak

Wil je de bezorgafspraak wijzigen? Afhankelijk van de levering en de transporteur, bieden wij de volgende mogelijkheden:

Bestelling bezorgd via een externe transporteur:

In de e-mail van de betreffende transporteur staan de contactgegevens. Wil je de bezorgafspraak wijzigen, neem dan rechtstreeks contact met hen op. Uiteraard kan je ook contact opnemen met onze klantendienst om te kijken naar de mogelijkheden.

Bestelling bezorgd via PostNL pakketdienst:

Komt het bezorgmoment niet goed uit? Kies dan zelf waar en wanneer je jouw pakket wilt ontvangen. Wijzig je bezorging online bij PostNL of via de PostNL-app. Heb je de app, dan krijg je automatisch bericht zodra je de bezorging kunt wijzigen.

Groot transport

Voorwaarden losplaats

Jouw grote project of order wordt geleverd met een vrachtwagen met kooiaap oftewel heftruck.

Zorg dat er een geschikte en bereikbare plek is waar je bestelling gelost kan worden:

Bereikbaarheid losplaats
Toegangswegen dienen voorzien te zijn van een verhard stenen pad. Indien de woning niet toegankelijk is, wordt er geleverd tot het punt waar de vrachtwagen kan komen. In het geval van grotere pakketten zal er geleverd worden tot 10 meter naast de (vracht)auto, aan de verharde, doorgaande openbare weg.

Plaats neer te zetten
Je bent zelf verantwoordelijk voor het aanwijzen van een beschikbare plek voor aflevering (hoogstens tot de straat), zodat onwenselijke situaties worden voorkomen. Als je niet thuis bent, leveren onze chauffeurs naar eigen inzicht op de stoep of straatkant. Het is de verantwoordelijkheid van de chauffeur waar uiteindelijk het bestelde artikel wordt gelost. Dit kan eventueel in overleg met de klant gebeuren. Indien de chauffeur de goederen verder moet leveren dan de verharde, doorgaande openbare weg, kan Azalp en/of haar transportpartner nooit aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade.

Veiligheid en bewaren
Je bent persoonlijk verantwoordelijk voor het op eigen terrein brengen en opslaan van de goederen. Eventuele schade van de vervoersmiddelen (heftruck en vrachtauto) bij de leverplek zijn je eigen verantwoordelijkheid. Zodra het pakket is afgeleverd ben jezelf verantwoordelijk. Onze chauffeurs maken bij levering met groot transport foto’s van de levering om onwenselijke situaties te voorkomen.

Moet ik thuis zijn?

Aanwezigheid bij ontvangst

Jouw aanwezigheid is niet noodzakelijk voor de ontvangst van de bestelling, mits er voldoende ruimte is om de order te lossen. Het is een zeer kostbare aangelegenheid om de vrachtwagen voor een tweede keer te laten leveren. Daarom heeft het onze voorkeur om de levering alsnog uit te voeren wanneer je niet thuis bent. Uiteraard in overleg en alleen wanneer de levering is betaald. Dit geldt dus niet voor orders onder rembours.

Als je niet thuis bent, leveren onze chauffeurs naar eigen inzicht op de stoep of straatkant.

Kosten tweede leverpoging

Wanneer er een nieuwe bezorgafspraak gemaakt moet worden, worden de kosten doorberekend.

Betalen bij levering

(onder rembours)
Rembours

Azalp biedt bij groot transport de volgende mogelijkheden om te betalen bij ontvangst (onder rembours):

1. Mobiel pin automaat
Als je via een mobiel pinautomaat wilt betalen is het raadzaam om te controleren:

  • Of je voldoende limiet hebt voor deze betaling;
  • Of er voldoende mobiel bereik is voor het gebruik van het mobiele pinautomaat.

2. QR code van Multisafepay
Op de vrachtbrief staat een QR code. Als je deze scant met je mobiele telefoon, kom je automatisch in het betaalproces van Multisafepay. Controleer voor de levering:

  • Of je voldoende limiet hebt voor deze betaling;
  • Of er voldoende mobiel bereik of wifi is voor het gebruik van jouw mobiele telefoon.

De chauffeurs nemen geen contant geld aan in verband met hun veiligheid.

Alternatieven betaalopties

Als je toch twijfelt of de betaling ter plaatse gaat lukken, kun je kiezen voor de volgende alternatieven:

  • Overboeking: dag voor de levering het bedrag overboeken naar onze rekening. Het is dan raadzaam ook de klantenservice te informeren, zodat zij de ontvangst van de betaling kunnen controleren.

Betaling niet gelukt

Als de betaling niet lukt, hebben de chauffeurs de instructie om de bestelling mee terug te nemen. De kosten voor de tweede leverpoging worden aan doorberekend.