De transportmethode waarmee uw bestelling wordt bezorgd is afhankelijk van het bestelde product (of producten). Azalp maakt gebruik van diverse pakketdiensten, waarbij het mogelijk is, afhankelijk van de samenstelling van uw bestelling, dat een bestelling in meerdere delen wordt bezorgd. Tevens worden grotere pakketten geleverd met kooiaap, oftewel een kleine heftruck.
Levering via PostNL (Pakketten):
U ontvangt automatisch een Track & Trace link, zodra de order compleet op voorraad is bij ons. De link wordt geactiveerd op het moment dat het pakket is ontvangen op het depot van onze vervoerder. Met deze code kunt u uw bestelling volgen. Middels een tijdsindicatie weet u wanneer u op het bezorgadres aanwezig dient te zijn.
Levering via Extra@home PostNL (Stukgoed):
U krijgt een voormelding zodra de order compleet op voorraad is. Nadat de order door onze vervoerder op het depot is ontvangen, ontvang u een bezorgkalender waarop u de gewenste bezorgdag kunt aangeven.
Levering via Van Dingenen (lengtepakket met kooiaap)
Zodra de order compleet op voorraad is, ontvangt u een voorstel wanneer we kunnen leveren. Het is helaas niet mogelijk om zelf een dag te kiezen. Wij nemen contact met u op voor uw akkoord voor levering. Deze periode is na uw akkoord voor ontvangst maximaal 5 werkdagen. Hierbij zijn er, afhankelijk van uw adres, twee mogelijkheden:
1. Één à twee dagen dagen voor de levering ontvangt u een bericht van Azalp.
2. Op de dag vóór de levering ontvangt u van Van Dingenen tussen 15:00 en 17:00 een sms met de bevestiging van de levering op de volgende dag.
Aanwezigheid bij ontvangst van de order
Uw aanwezigheid is niet noodzakelijk voor de ontvangst van uw bestelling, mits er voldoende ruimte is om de bestelling te lossen. Het is een zeer kostbare aangelegenheid om een trailer met de bestelling op een nieuw tijdstip te laten leveren. Daarom heeft het onze voorkeur om de levering alsnog uit te voeren wanneer u niet thuis bent. Uiteraard in overleg en alleen wanneer de levering is betaald. Dit geldt dus niet voor orders onder rembours.
Als u niet thuis bent, leveren onze chauffeurs de order naar eigen inzicht op de stoep of straatkant.
Kosten tweede leverpoging
Wanneer er een nieuwe leverafspraak gemaakt moet worden, worden deze kosten aan u doorberekend.
Geen bevestigingsmail en/of Track & Trace link ontvangen? Of is de order niet geleverd op de afgesproken leverdatum? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Onze levertijden verschillen per product(groep). Om deze reden staat op onze website bij ieder product specifiek aangegeven met welke levertijd u rekening kunt houden. Mochten hier wijzigingen in ontstaan dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld door onze klantenservice. Gezien de diversiteit van ons assortiment kan een pakket verschillen in afmetingen en productie waardoor er een strakke planning in transport wordt gewaarborgd. Ook maakt Azalp gebruik van directe zendingen vanaf partners. Een blokhut (of ander houtbouwproduct) wordt in principe voor u persoonlijk geproduceerd, tenzij elders vermeldt en we het betreffende artikel op voorraad hebben. Dit heeft samenhang met de gecommuniceerde levertijd.
U kunt ervoor kiezen om uw bestelling op een later moment bij u te laten bezorgen. Dit kunt u doorgeven via het opmerkingenveld in de kassa bij het afrekenen.
Wilt u uw bezorgafspraak wijzigen? Afhankelijk van de transporteur, bieden wij de volgende mogelijkheden:
Bestelling bezorgd via een externe transporteur:
In de mail van de transporteur kunt u het telefoonnummer zien van de externe transporteur welke uw bestelling komt leveren. Uiteraard kunt u ook contact met ons opnemen zodat wij u in contact brengen met de juiste transporteur. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Bestelling bezorgd via PostNL pakketdienst:
Na de eerste bezorgpoging heeft u de mogelijkheid om zelf een tijd of plaats te kiezen. Dit kan met de code op het bericht die de PostNL pakketbezorger achterlaat. U kunt uw keus tot 22:00 uur aan PostNL pakketdienst doorgeven.
De transportmethode waarmee uw bestelling wordt bezorgd is afhankelijk van het bestelde product (of producten). Afhankelijk van de samenstelling van uw bestelling kan een bestelling hierdoor in meerdere delen worden verzonden. Voor grotere pakketten wordt doorgaans voor aflevering telefonisch een afspraak met u gemaakt.
Voor kleine(re) pakketten maken wij gebruik van diverse pakketdiensten. Enkele daarvan maken voor aflevering een afspraak, enkele zullen bij uw afwezigheid trachten het pakket af te geven bij buren of zullen op een later tijdstip een nieuwe poging tot afleveren doen.
U dient in dit geval op het bestelformulier direct het afleveradres te vermelden of dit als opmerking bij de bestelling te vermelden.